Historische schoonheid

28 mei 2023 - Hengelo, Nederland

De titel van deze blog is door Paul ingegeven. Het is me niet helemaal duidelijk of hij doelt op Sofonisba of iets of iemand anders, maar dat laat ik in het midden :-)

Vandaag staat al een beetje in het teken van afscheid van de vakantie, maar daar laten we onze stemming vooralsnog niet door  beïnvloeden. Integendeel! Op naar Rijksmuseum Twente, voor Sofonisba, Armando en nog veel meer kunst!

Al snel blijkt dat dit museum de organisatie van de tentoonstellingen wel heel goed op een rij heeft. Modern ook! Het is te merken dat er een nieuwe directeur is.

De tentoonstelling met het weinige werk van Sofonisba laat zien dat deze absoluut kan wedijveren met de Vermeer-tentoonstelling in Amsterdam. Echt HEEL mooi en ontroerend ook.

Armando! Wat hebben we van hem al veel werk gezien. Maar niet deze prachtige en indrukwekkende beelden. Ik kan niet stoppen met foto's maken.

De prachtige, opnieuw ingerichte tuin en de zon, de koffie, de Twentse krentenwegge en de heerlijke lunch, mèt Sofonisba- wijn, doen de rest.

Een dag met een sterretje!

Nu nog één nacht onder de sterren en dan weer naar huis. Ik denk dat het weerzien met de vaatwasser erg plezierig zal zijn :-))

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Renee Hofkes:
    28 mei 2023
    Wat een mooie afsluiting van jullie vakantie en ook nog schitterend weer🌞
  2. Diana:
    28 mei 2023
    Oh echt, jullie laatste nachtje alweer.... wat is de tijd snel gegaan! Morgen voorzichtig rijden het laatste stuk, en fijn jullie weer in de buurt te hebben 😁
  3. Anneke:
    28 mei 2023
    Bedank dat we mee mochten lezen van jullie vakantie. Goede reis morgen weer naar huis en welkom thuis
  4. Truus:
    28 mei 2023
    En dan is het alweer voorbij, de vakantie. Wat gaat het toch snel. Heerlijk dat jullie het met zo'n prachtige dag afsluiten. Ook altijd weer fijn om naar huis te gaan.
    Ook weer prachtige foto's.