Aan de Moezel

2 mei 2023 - Charmes, Frankrijk

Om 10 uur vanmorgen reden we weg van camping " in aal" Dat doe je toch niet, een camping zo'n naam geven??

Afijn, wij zetten koers richting zuiden. Eerste stop zou Metz zijn en wel voor Ikea! We hebben laatst een nieuw matras gekocht voor in de caravan en dat bleek een stuk groter dan het oude. Dat wisten we, maar we hadden toch de te kleine lakens meegenomen. Ach, dat geheugen toch!

Ook kwamen we erachter dat we voor 2 personen en 4 weken slechts 1 beker bij ons hadden en dat leek ons toch wat weinig :-) Toevallig was het net lunchtijd toen we bij Ikea kwamen en Paul bestelde 1x vega en 1 x vlees. Kregen we toch ongemerkt 2x vlees. Ik heb het maar opgegeten en ik leef zowaar nog. Op de een of andere manier stel ik me een lunch in Frankrijk.iets romantischer voor!

Dit is een leuke camping! " Les illes" in Charme. Hij ligt aan de Moezel en wij hebben daar zicht op. Prachtig! Ook zijn er zeer goede faciliteiten voor fietsers, want er loopt een route langs de camping. Langs het Canal des Vosges.  Helaas staan de fietsen thuis, dus wij hebben een mooie wandeling langs het kanaal gemaakt. En....ons bed is heerlijk opgemaakt nu. Het wordt weer een lekker frisse nacht zo te voelen. Dus lekker onder het dekbed zo. Bonne nuit!

1. Suzan:
    2 mei 2023
    Leuk, om jullie route ook mee te lezen.
    Proost, en dan het warme bedje in. 🍷
  2. Paul:
    3 mei 2023
    Het wordt wederom een koude nacht denk ik. Want heel helder. Maar dat slaapt heerlijk!!
  3. Anneke:
    2 mei 2023
    En was het een koude nacht, of hebben jullie elkaar opgewarmd?
  4. Paul:
    Dat laatste Anneke!!! 🥰
  5. Truus:
    2 mei 2023
    1 beker, te kleine lakens, hahaha. Als dit het nog maar is...
    Wel leuk om jullie zo te volgen.
    Mooie foto's weer 😃
  6. Paul:
    3 mei 2023
    Verder lijkt het tot nu toe mee te vallen. Gelukkig zijn we wel de weegschaal vergeten!
  7. Siets:
    2 mei 2023
    Wat een mooie blauwe lucht, echt een prachtige omgeving! En morgenochtend hup de rivier in stel ik mij zo voor 😉
  8. Paul:
    3 mei 2023
    Uiteraard Siets. Ik ben net weer droog :-)
  9. Hans:
    Wordt een aparte vakantie Ikea Vlees Maar wel leuk om jullie zo te volgen

De Moezel een mooi gebied met prachtige kastelen 👍
  10. Paul:
    3 mei 2023
    Morgen gaan we de Moezel weer verlaten. Nu meer richting de Alpen.
  11. Diana:
    3 mei 2023
    Volgende keer dus alleen de benodigdheden halen bij Ikea en dan doorrijden naar de plaatselijke herberg voor het Plat du Jour 😃
  12. Paul:
    3 mei 2023
    Daar heb jij helemaal gelijk in Diana, maar niet " onderweg" op de snelweg, terwijl je eigenlijk asap naar een camping wilt.
  13. L.:
    3 mei 2023
    Ik begrijp dat jullie vandaag een rustdag hadden; maar waar blijven dan de foto's van het afsoppen van de caravan (Paul) en het doen van de was (Margriet) ??