Venetie

15 mei 2023 - Venetië, Italië

Dag, vandaag, met mooi weer overigens, verhuisd van Lecco naar camping Serenissima, de rustige , oude bijnaam voor de stad Venetië. De reis verliep redelijk voorspoedig op een file van zo'n drie kwartier na. Bijna geheel op de autostrada, tolweg wederom. Het is of de duvel er mee speelt maar bij het oprijden kwam er geen ticket uit de gleuf. Een vriendelijke stem zei dat het ook zonder kon als je maar onthield waar je vandaag komt. Bergamo in dit geval en deed de slagboom voor ons open. Bij einde autostrade weer wat gehannes maar met op  afstand begeleiding lukte het weer wel en na betaald te hebben ging de slagboom wederom open. Nu zitten we , een beetje in de schaduw, te genieten van een wijntje, cabernet franc, kaasje erbij, wie doet ons wat.

Vermoedelijk morgen met de bus, die voor de camping stopt, naar Venetië. Dus wordt vervolgd.

Groetjes, Paul

1. Diana:
    15 mei 2023
    Wat een groene camping! Al die regen is ook wel ergens goed voor geweest 😁. Veel plezier in Venetië, hopelijk relatief rustig daar zodat jullie alle aandacht kunnen hebben voor al dat moois daar!
  2. Truus:
    15 mei 2023
    Mooie camping en wat een mooi plekje. Ook weer prachtige foto's.
    Morgen veel plezier als jullie naar Venetië gaan. We lezen het morgenavond wel weer :-D
  3. Paul:
    16 mei 2023
    Inmiddels is dat mooie plekje modder geworden :-) Het is vannacht weer gaan regenen en dat lijkt voorlopig niet te stoppen.
  4. Margreet en Allard:
    16 mei 2023
    Ditmaal gelukkig slechts klein reizigersleed. Wat een gehannes met die autostrada. De hartslag zal wel opgelopen zijn. En dan......, nee toch zon! Even wennen zeker? Maar helaas duurde dat wennen maar kort. Alweer blubber. Ach, ach. Maar Venetië lonkt. Doe commisario Brunetti de groeten van ons.
  5. Paul:
    16 mei 2023
    Lieve Margreet en Allard, we genieten erg van jullie reacties!
    Vanmorgen vroeg klonk de sirene van het " aqua alta" gevaar al. Vanavond zelfs tophoogte, dus beter niet naar Venetië. Er liggen nu ook geen plankiers meer, die leggen ze pas 1 september weer klaar. Toch handig als je dan zo'n website een beetje begrijpt.Ze kunnen de toeristen nu ZEKER missen als kiespijn. En wij de natte voeten :-)
    De rest van vandaag lezen jullie vanavond weer. Ik ben nu soep aan het maken. Groetjes, Margriet
  6. Truus:
    Modderbad? Krijg je een mooi zacht huidje van 🤣
  7. Paul:
    16 mei 2023
    Je herkent me niet meer als we terug zijn :-)