Het weer, of?

13 mei 2023 - Lecco, Italië

Voordat je dit verhaaltje leest moet je eerst de foto even bekijken! Laten we het eens over het weer hebben!!  In het gele vierkantje zitten wij, maar het ziet er iets erger uit dan het is hoor, hoewel we wel binnen zitten, want we horen de donder rondom.   In Nederland is het weer  een veelbesproken onderwerp, maar hier hebben ze toch echt andere prioriteiten. Vandaag vroeg ik het nog, aan mijn ita vriendin " waarover praten jullie het liefst,  wat is één van de belangrijkste onderwerpen voor Italianen?. ETEN  natuurlijk! Was het antwoord. En dat had ik kunnen weten, want we hebben hier al twee heerlijke pranzo's ( lunch)  gehad van haar. En er wórdt wat afgepraat over....de beste basilicum, de beste olie, de beste pasta en ga zo maar door. Dan heb ik het nog niet eens over de wijnen gehad! We voelen ons goed doorvoed haha en vrezen tonnetje rond thuis te komen!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Suzan:
    13 mei 2023
    Oef , en wij hier in Waddinxveen in een zomerjurkje in de tuin vandaag.
    Maar......wel zonder de heerlijke Italiaanse wijn en
    ..en...en...
    Gewoon lekker genieten.
    Morgen (of overmorgen) schijnt ook voor jullie de zon. Proost xx
  2. Diana:
    13 mei 2023
    Ook in Alkmaar een stralende zon..... maar we hebben hier natuurlijk niet van die voortreffelijke pranzo's. Fijn dat jullie zo genieten, en wij blazen wat zon jullie kant op! 🌞🌞🌞
  3. Monique:
    13 mei 2023
    Dus er komt een verzameling heerlijke oliën mee naar Nederland?
  4. Paul:
    Dat zeker!
  5. Ria:
    13 mei 2023
    Och wT jammer voor jullie. Maar de gezelligheid blijft altijd super. Daar ga je toch ook voor. Dat weer draait wel weer bij. Kan he alleen niet zeggen wanneer. Sorry!!!
    Wij zitten hier op de berg met lekker zonnetje. Net handtasje gedaan.

Fijne vakantie verder.
  6. Truus:
    13 mei 2023
    Ja, helaas is het bij jullie iets minder dan bij ons, maar daarentegen is mijn lunch een stuk simpeler 😁 Zolang jullie maar blijven genieten. Dat is het belangrijkste.
  7. Margreet en Allard:
    14 mei 2023
    Het verhaal van eergisteren was tranentrekkend. En dan ook nog die buitenspiegel, om nog maar niet eens te spreken over het droefstemmende weerkaartje. Margreet en ik zijn desondanks een klein beetje jaloers: Dat gezellige en - lekkere - en eten met vrienden! Hartverwarmend!