Oude herrineringen bij Lecco

12 mei 2023 - Lecco, Italië

Vandaag, wederom een wat sombere weerdag, de keuze tussen met de trein naar Milaan of langs het meer naar de Camping waar Margriet vroeger gestaan heeft en ook wat andere plaatsjes waaronder Bellagio. De keus viel op het ophalen van herinneringen. Dus op naar camping la Spiaggia, die was er nog steeds maar lijkt vooral stacaravans te herbergen. Het kerkje , de trattoria waren er nog steeds. Dan op naar Onno maar daar waren we weer uit voordat we er erg in hadden. Dus doorrijden maar naar Bellagio alwaar we via een flinke berg omleiding terecht kwamen in een mooi plaatsje waar het drie keer zo druk was als in Volendam. Op naar restaurant de punt liepen er vast in een wandelgebied. Na overleg met een mooie dame in een landrover volgden we haar daar doorheen. Je kunt hooguit een boete krijgen zei ze vriendelijk. Bij het restaurant was het nog drukker en konden we de auto ook nergens kwijt. Dus maar weer terug. Halverwege allebei een panino in een kleine bar. Uiteindelijk nog door centrum van Lecco gelopen waar een leuke markt was met allerlei lekkernijen uit de regio. Nu weer terug op de camping alwaar het voorlopig weer regent. Lekker binnen in de caravan, kacheltje aan ,  koffie, koekje , lezen wat zelf te eten maken en met glaasje Baileys op lekker in het warme nestje. Oh ja onderweg was het zo smal dat het gevecht dat onze linker caravanspiegel had met de spiegel van een tegenligger door onze spiegel werd verloren. Dus nu op zoek naar een vervanger.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique:
    12 mei 2023
    Herkenbaar wat betreft de spiegel. Wij zijn er in Noorwegen, Ierland en Schotland kwijtgeraakt. Hier nu lekker buiten in de zon, na een paar regendagen.
  2. Paul:
    Hihihi!!!
  3. L.:
    12 mei 2023
    Nou ja, jullie moesten toch naar de plaatselijke ANWB voor regenpakken; dan koop je gelijk een nieuwe spiegel ;-)
    Maar het zit jullie niet mee, qua weer ! Wat nu, verder naar het zuiden?
  4. Gerdien:
    12 mei 2023
    Beetje pechdag, maar ook wel weer leuk als er dingen gebeuren waar je niet op rekent, dat maakt het wel "spannend". Zak maar snel af naar warmer weer.
  5. Truus:
    13 mei 2023
    Jammer van het weer en de spiegel, maar jullie wel weer een leuke dag met herinneringen gehad. Dat is ook altijd veel waard vind ik. Hopen dat het weer de komende dagen een beetje opknapt. Ik ga er voor duimen.
  6. Marcia:
    13 mei 2023
    Zo te horen maken jullie er wat van ongeacht het weer maar weet wat een feest het is als het zonnetje dan schijnt☀️. Wij hopen dat ie weer gauw van de partij is!